St, 06/30/2010 – 15:14 — Feda

Je pátek 25. září a po šíleném týdnu dohadování se, domlouvání, přeorganizování mířím směrem Bystřice, kde naberu Hanku jako hlídání pro Rittu a zamíříme za Radkem na Orlík. Musíme ještě přeplout na Radavu, kam druhý den dorazí Jana s Přemou který přijede do práglu k večeru. Po dobrých radách kde je to jak zasekané jedu přes Jesenici a ocitám se v dvouhodinové koloně… Volá Radek kde sem, koušu volant, odpovídám, dozvídám se, že to bude zajímavé, až tam budu… Udělal totiž inženýra a další den se slaví narozeniny… No to bude krása…
Na Orlík dorážíme za tmy, je po osmé večer, táhnem věci na molo. Radek ještě nabízí nějakou kajutovku, návrh neprochází, Soling je Soling a přece jen chceme zajet dobrý výsledek… Vyrážím na Solingu s pádlem od mola, Radek chvilku po mne na motor a kousek dál se vyvazujem bokem, motor bublá, hvězdy svítí, podává se pivo, kapitán morgan, pohoda začíná… Po chvíli se zvedá vítr, vytahujem plachty a užíváme pohodovou nočku na Orlíku. Časem se k nám přidá ještě jedna loď na záď, ze které přichází dva kytaristi a zábava je v plném proudu…
Před Radavou se loď vzadu odváže, my zůstáváme a jdem ke břehu a na pivo… Radek slaví rumem, kytary znovu zní, pivo teče, nevím kolik je když si stelu spacák na Solingu pod širákem… Ráno není nic moc, podezřívám nějakého opozdilce že mi šlápnul na hlavu, doráží zbytek posádky, dávám kafe, pivo, schůze kapitánů mi je nějak skryta, byl tam Přema, papír máme, v deset má být start, nějak nestíháme…
Plachty strojíme chvilku před startem, máme dvě sady, jeden originál, druhej zkrácenej. Pendlovku dáváme originál Soling, hlavní zkrácenou, zdá se malá, jde dolů, zjišťujem že ta další hlavní je nějaká divná a vracíme původní…. Už bylo dáno znamení…. startovní čára je někde v dáli a nepotěší ani pohled na pár lodí co jsou za námi. Je odstartováno, takticky se vyhýbáme mačkanici na startovní čáře a fikaně jí projíždíme 10 minut po oficiálním startu… Vytrvalostní závod začal, jezdíme na slabý poryvový vítr, stoupáme k hrázi a předjíždíme jednu loď za druhou. Ty co jsou na špici se nám pro změnu vytrvale vzdalujou…
Boji u přehrady točíme jako 22, spinakr jde nahoru a vítr pro zmenu padá na nulu… hodina práce a před skupinkou u boje máme solidní náskok, který se během 3 minut mění v nic. Jo, typický Orlík, hodina práce v pr…i, ale už aspoň víme jaké soupeře bude mít… Gága a my se motáme spolu, jednou nám odjedou oni, jednou my… U Radavy vidíme vedoucí lodě jedoucí nazpět, už otočili bóji nad Orlíkem a mažou nazpět k hrázi. Gága nám před orlíkem dost odjela, po otočení zelené bóje nad Orlíkem jí pro změnu necháváme pod Orlíkem za sebou… Jo, jezdíme na poryvy…
Za Radavou děláme jednu krátkou zastávku tak, aby jsme nebyli v závětří, Gága se moc daleko nevzdálila, bohužel dohnat jsme jí už nezvládli, pomalu se smráká, loď rozhodčích pluje trasu a odpískává pořadí jednotlivých lodí. Vítr opět zdechl, naštěstí náš dnešní soupeř nabízí pomoc, a odtáhne nás na Radavu… Jo, dobrý stop… Cestou se trochu zahříváme rumem, pivo z petky už dávno došlo a plechovky jsou také rozbité…
Doplouváme na Radavu, Jana odjíždí, já upadám, Přema jediný se dočkal vyhlášení… Jsme celkově 26 a 14 v naší kategorii… Jo, zkrátka machři startujou 10 minut po ostatních…
V neděli už jen kachnička na oběd a na kozí dechy doplout zpátky na molo k Lavičkám…